Generacija X je imala MySpace i Hi5, ali su milenijalci preuzeli kontrolu nad komunikacijama, medijima i digitalnim tehnologijama i uticali na popularnost društvenih mreža koju one danas uživaju. Da li sebe svrstavate u kategoriju ljudi koji razmišljaju o brisanju ličnih profila iz društvenih mreža, da se „skinete“ sa Tvittera ili Facebook-a ili ste više zaljubljeni u Instagram ili Tinder? Da li ste preko njih proširili svoj krug prijatelja ili ste uspeli da se povežete sa ljudima s kojima biste mogli da sarađujete i da poboljštate svoj biznis?
Otvaranjem profila na društvenim mrežama ste pristali da delite privatnost kako sa potencijalnim poslodavcima, tako i sa nepoznatim radoznalcima. U početku otvaranje profila npr. na Fejsbuku, značilo pristajanje na određenu dozu voajerskog egzibiocionizma, a sve radi uzvišenije ideje povezivanja i pronalaženja prijatelja po celom svetu. Njegovi autori su ga opisivali kao „društveno dobro koje vas povezuje sa ljudima oko sebe„. Zahvaljujući toj ideji, svi naši ostavljeni podaci su postali i njihovi. Pretpostavljamo da ste pročitali sve ono što piše sitnim slovima i znate za odricanje od privatnosti. Sve što se postavi online, ostaje online. A vi ste tu da vodite računa da ne bude kao nepromišljeno venčanje u Las Vegasu.
Koliko je sam Fejsbuk odmakao od prvobitne ideje, objašnjava britanski sociolog Vilijam Dejvis, koji kaže da je Fejsbuk u Australiji obećao oglašivačima da će ih direktno povezati sa anksioznim tinejdžerima jer su oni podložniji uticaju reklama. Dakle, ta osetljiva neopredeljena kategorija mladih ljudi, sutra će biti glasači. I s te strane se vode mnoge kampanje, koje nekad rasplamsaju u prave političke bitke.Tu nastupaju čarobnjaci digitalnog marketinga koji se trude da baš ove kategorije korisnika zadrže što duže na mreži i da ih iznova animiraju. Razvijaju se igrice, osmišljavaju grupe, video klipovi i reklame, koje privlače vašu pažnju i navode vas na izbore.
Targetiranje je početni korak za osmišljavanje svake kampanje. Fejsbuk vam nudi reklame i određene sadržaje na osnovu analize vaših klikova, vaše starosne dobi, zemlje porekla. Potrebno je samo da pripadate određenoj kategoriji. Marketari koji svoj posao odlično rade i vode kampanje navešće vas na razmišljanje o kupovini fenomenalne opreme za kampovanje, trenutno na akciji ali koja vama uopšte nije potrebna. Zato, pauzu od društvenih mreža podelite zajedno sa nekim, uz tek skuvanu kafu. I budite srećni što ćete tu kafu platiti kešom ili karticom, jer prava net valuta je pažnja, a uspeh je definisan samo brojem „pratilaca“.