Sama reč brand (eng.žig) se najpre primenjivala kod kauboja na Divljem Zapadu koji bi žigosali svoje krave, kako bi ih razlikovali od ostalih krava u preriji. Nije mi bila namera da pravim poređenje između firme i farme, ali možda bismo i mogli da nađemo paralele i da nešto naučimo. Svaki farmer radi na tome da ima krave, koje daju više mleka i zdravo potomstvo i za njih će obezbediti najbolje uslove, pa samim tim i sebi dugoročnije prihode. Znači, prepoznaje i odabira kvalitet i ulaže u njega. Zajedničko farmerima i poslovnim ljudima jeste što ne žele da njihov kvalitetan proizvod bude pobrkan sa nekim naizgled sličnim i potrudiće se da on bude prepoznatljiv. Cilj brandinga jeste da vaš proizvod na tržištu izdvoji od ostalih (krava). Ali, dosta o kravama, shvatili ste već: doživljaj o vašem proizvodu MORA biti drugačiji. Nećemo posle da nas „žigošete“ kao jedan od „onih sajtova“ jer i mi želimo po nečemu da se razlikujemo i trudimo se da vam kroz naša rešenja, to i predstavimo. Brendiranje je ono što vas čini prepoznatljivim i izdvaja iz mase.
Više nego ikada, marketing je u carstvu psihologije, u kom se centar pažnje pomerio na subjektivno. Pomno se prate, analiziraju ponašanja i potrebe potrošača. Za to što su se u prvi plan probili termini “pozitivna reakcija“, “emocija“, “osećanje“, a u drugom ostaju “proizvod“, “cena“, “kvalitet“ zaslužan je upravo brending. U našem potrošačkom društvu opstaju globalno rasprostranjeni brendovi, koji nas mame reklamama, pričaju o kontroli kvaliteta na sav glas, dok nas zasipaju brojnim online i offline kampanjama. Imamo primere gde Nestle, Coca Cola svakodnevno ulažu milione dolara u rekalmiranje i kampanje. Smatra se da je vrednost Coca Cola brenda osamdesetak milijardi dolara ($80,000,000,000.00), i to samo imena, ne uključujući sve ostalo što sačinjava ovu multi nacionalnu kompaniju.
Mnoge veće kompanije izbegavaju ponovno brendiranje jer se često susreću sa otporom korisnika. Tako je Jat Airways, domaća avio kompanija osnovana 1947. godine, 2013.godine kupljena od kompanije Etihad Airways iz Ujedinjenih arapskih emirata i postala je AirSerbia. Logo je dizajnirala 25-ogodišnja studentkinja završne godine Fakulteta primenjene umetnosti iz Srbije, kojoj je to bio diplomski rad.
Više o projektu možete pogledati ovde: Rebrendiranje JAT Airways
Takođe, države, gradovi i organizacije su jedni od onih koji često angažuju timove da osmisle novi vizuleni identitet, da primene moderan koncept i približe kulturne sadržaje i ponudu na primamljiviji način, što je ujedno vrsta kampanje i promovisanja. Kako neke države rade na svom imidžu, gledamo svakodnevno kroz razne promotivne spotove na globalnim TV stanicama.
Država Bugarska koja je izabrana da predsedava EU od 01.01.2018 do 31.06.2018. je tim povodom uradila novi vizuelni identitet koji spaja tri simbola koja odražavaju bugarski identitet: ćirilica (jedina zemlja EU čije je to zvanično pismo) ornamenti (čipka tj.tradicionalne kićanke) i boje zastava (EU i Bugarske). Ovaj vizuelni identitet prati i vrlo aktivna kampanja na društvenim mrežama, Tviteru i Fejsbuku.
Recimo da ste student, koji želi da aplicira za studije u nekoj stranoj zemlji, komuniciraćete sa fakultetom i Ministarstvom inostranih poslova te zemlje i to će vam ujedno biti i prvi utisak o državi u koju želite da idete. E pa, nama se baš dopao primer novog vizuelnog identiteta finskog Ministarstvu inostranih poslova čiji koncept i ideju o nastanku možete pogledati u sledećem videu: Novi vizuelni identitet MInistarstva spoljnih poslova Finske
Proces re-dizajniranja i kreiranja novog identiteta je rešenje koje je prilagođeno i razvijeno prema ciljanim korisničkim grupama kako bi se povećalo interesovanje za određene proizvode i usluge. U svakom slučaju jedno je sigurno: vaše brendiranje je prvi utisak koji ostavljate i vaša šansa da privučete više potencijalnih klijenata. Ponekad je izmirivanje računa sa postojećim ili lošim grafičkim rešenjima neophodno buduće ulaganje. Manje kompanije češće ukazuju na potrebu da se njihov vizuelni identitet kompletno redizajnira. Pokušajte da budete objektivni. Bacite pogled na svoj sajt i uporedite sa ponudom konkurencije. Možda će vam to poređenje pokazati šta je privlačnije, da li vaš izgled zrači energijom ili te boje i grafike sada deluju izbledelo i nedopadljivo?